Jak sobie zapewnić dobre samopoczucie w czasie ciąży

Jak sobie zapewnić dobre samopoczucie w czasie ciąży

W czasie ciąży towarzyszy ci huśtawka hormonalna, która powoduje zmiany nastrojów. To całkowicie normalne. Warto jednak zadbać o dobre samopoczucie, które jest bardzo ważne nie tylko dla ciebie, ale również twojego malucha. Radosna, wypoczęta i niezestresowana mama? To jak najbardziej możliwe – poznaj sposoby skutecznej poprawy nastroju!

Zdrowa dieta to podstawa

Zdrowa, zbilansowana dieta przyczynia się do poprawy samopoczucia – nie tylko w ciąży. Tym bardziej nosząc dziecko pod sercem powinnaś zadbać o odpowiedni jadłospis. Karmisz nim nie tylko siebie, ale również swojego dziecka! Dostarczenie organizmowi odpowiedniej ilości wszelkich składników odżywczych, witamin i minerałów umożliwia prawidłowe odżywienie komórek. Spożywając dużo warzyw, owoców, chudego mięsa i pełnoziarnistych produktów, będziesz więc pełna energii i radosna, nie odczujesz również problemów związanych z niedoborami.

Jeśli dopadną cię chwilę słabości i znużenia, nie sięgaj po batony, cukierki czy chipsy – świetnie sprawdzą się orzechy, suszone owoce czy gorzka czekolada. Odpowiednia dieta pozwoli ci również nie przytyć w ciąży więcej niż to konieczne – dzięki temu będziesz nie tylko czuć się lepiej, ale również szybciej wrócisz do formy po urodzeniu dziecka.

Zadbaj o swój wygląd – wybierz odpowiednie ubrania i kosmetyki

Nic tak nie poprawia samopoczucia kobiety, jak doskonały wygląd. Także w ciąży powinnaś więc wyglądać i czuć się wspaniale. Nie rezygnuj z modnych ubrań (obecnie działy ciążowe wielu sklepów są naprawdę rozbudowane!), delikatnego makijażu czy drobnych zabiegów pielęgnacyjnych (nieinwazyjnych, najlepiej na twarz).

Nie ukrywaj się też pod ogromnymi ubraniami – ciało kobiety w ciąży zawsze wygląda pięknie, a z powodu burzy hormonów przyszła mama promienieje! Pamiętaj też o odpowiedniej dla ciężarnych pielęgnacji – unikniesz w ten sposób rozstępów czy naciągniętej skóry na brzuchu. Powinnaś dobierać kosmetyki bezpieczne nie tylko dla ciebie, ale również twojego maluszka. Wybieraj więc świadomie, uważnie czytając składy.

Ruch i świeże powietrze – najlepszy sposób na poprawę samopoczucia

Jeśli lekarz nie zaleci inaczej, w ciąży nie powinnaś rezygnować z lekkiej aktywności fizycznej. Musi być ona jednak dobrana do czasu trwania ciąży oraz twojej kondycji. Najlepiej sprawdzą się po prostu spacery, podczas których nie tylko dotlenisz mózg i wszystkie komórki organizmu, ale również rozciągniesz mięśnie. Wiele klubów fitness ma w swojej ofercie specjalne zajęcia dla przyszłych mam. Możesz wybrać się więc na jogę czy gimnastykę pod okiem profesjonalisty. Aktywność fizyczna w ciąży nie tylko poprawi twoje samopoczucie, ale również ułatwi ci poród, a po urodzeniu maluszka – powrót do formy.

badania prenatalne

1 KOMENTARZ

  1. Zdrowa dieta szczegolnie zima jest niezwykle trudna do utrzymania. Mi ginekolog zalecil stosowanie pregny plus dla utrzymania rownowagi psychicznej i fizycznej. Zima to dla mnie zawsze trudny okres dla mnie, ale w ciazy akurat tryskalam energia 🙂

Odpowiedz